lördag 9 augusti 2008

Trappinvigning

Är nyss hemkommen från släktkalas hos min syster som fyller år idag. På något vis hamnade vi alla i den lilla hallen för att beskåda den nymålade trappan (som hade hunnit torka) och sen följde det ena på det andra. Systerdottern fick upp ett band som skulle klippas för att inviga trappan, mannen min höll tal för den gamla trappan som hade fått nytt liv och sedan skålade vi alla i champagne. Jjag tog en bild eftersom jag kände att detta krävde att bloggas om. Jag har aldrig varit med på någon trappinvigning förr. Är det normalt?

Men jag kan rekommendera det. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig deltagit på någon trappinvigning, men det är också generellt så att vi firar för få saker idag (i mitt tycke alltså). Ni undantagna nu då :) Fler borde ta liknande initiativ :)

Odiskat sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Odiskat sa...

Tack för förståelsen, Nina! Och det är klart att om man som vi firar namnsdagar med tårta, paket och sång, kanske ett trappfirande inte är så långt borta.