lördag 2 augusti 2008

Regn

Det regnar!

Jag vågar knappt säga det, men jag tänker: "Vad härligt!" Det är så klart underbart med värme och att få bada varje dag, men idag... är det skönt att inte behöva dra iväg. Bara få vara hemma och pyssla med sådant man inte har hunnit med de senaste veckorna. Inte packa tusen badkläder och badringar och Bragokex och saft och solkräm och... Ja, ni vet.


Fast sen när det har regnat i några dagar kommer jag att undra hur jag kunde skriva så här. Välkomna regnet?! Tok!

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag gjorde samma notering på förmiddagen: Det regnar!!! Så härligt! Jag slipper åka på utflykt... fast det blev en liten utflykt till VC i grannstaden mot mina akuta nässelutslag... slut på piller hemmma... så lite utflykt blev det.

Jo, det är exotiskt med ert kustfiske för barn! Jag har varit med om det en gång, eller rättare: mina barn, vi var helt fascinerade allihop, och jag trodde knappt det var sant.

Odiskat sa...

Bloggblad, stackare! Nässelutslag är inget kul. Fast det vet du ju. Så du menar att krabbfiske är exotiskt? Tänk vad man inte har en aning om små saker i ens liv. Allt vanligt kanske inte är så vanligt ändå.