fredag 18 juli 2008

Livet har sina goda stunder

Dag två i Stockholm hade min man stämt träff med en bloggvän. Jag valde mellan att shoppa och att följa med. Gjorde det sistnämnda. Platsen för träffen var detta fik på Södermalm och jag lockades av att känna in stämningen och livet på denna del av jorden:

Häpnade över de vackra namnen på mackorna:

Visst låter innehållet på tantmackan gott, även om frökenmackan också verkar vara ett bra alternativ?
Insöp atmosfären och bara var. Ett perfekt ställe för sådant.

När jag inte gick runt och plåtade deltog jag lite sporadiskt i de andras samtal. Deras bloggämne är inte något som jag deltar i med liv och lust, men lite kunde jag delta. Och jag fascineras av dessa möten. Här träffas man för en enkel fika och så föds idéer. Det kallas att nätverka. Hade de träffats om inte bloggen fanns? Jag tror inte det. Hade idéerna då kunnat födas? Tror inte det heller. En del ser ner på nätverkande. Jag gör inte det. Männsikor som vill åt samma håll hjälper varandra. Det finns så många andra som stjälper. Let´s focus on helpfulness!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk - alldeles där jag bor. Du hade fått komma upp på en fika. A-M

Odiskat sa...

Åh, tack A-M! Det hade jag gärna gjort om jag hade vetat. Eller så hade du kunnat komma till fiket. Ja, ja, en annan gång.

Anonym sa...

Instämmer!

Odiskat sa...

Hej Monica, vad roligt att du kikar in!