måndag 21 juli 2008

Renovering på G

Välja kakel är ett helt företag.
Vi trodde i vår enfald att det skulle bli lätt. "Det är väl bara att ta något man gillar - inte behöver man åka runt och jämföra."
Ha!
Mannen är just iväg och handlar de två skåpshandtag vi missade att köpa på IKEA eftersom vi hade glömt att räkna efter hur många som behövdes innan vi åkte dit. Vet någon hur svårt det är att komma ihåg alla lådor och skåp man har i ett kök, när man står i ett välbesökt varuhus och funderar?
I alla fall, vi samarbetar ganska bra mannen och jag. Han har i skrivande stund kommit in i kakelaffären och skickar mig med jämna mellanrum förslag på kakelplattor. Jag ställer datorn på diskbänken och kollar hur det kommer att se ut. Just detta förslag blev precis ratat:

Några telefonvändor och mejlvändor senare har vi enats om små pluttiga plattor i rostfritt stål. Den trenden har hängt i ett tag och lagom tills vi anammar den, kommer det antagligen inte dröja länge innan den är helt ute. Totalt fel. Men just nu bryr jag mig inte. Jag är bara glad att få det gjort.Nä, nu ska jag ut och skrapa garderobsdörrar. Som Herr Hornbach säger: "Det finns alltid nåt att göra."

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det var ju piffigt med datakontakt... När jag var i mataffären idag, gick en rätt ung man med nalle vid örat: jaha, skulle det var en halvliter "krämfräs..." och höll i den - "nehej, en liten.. Och vad hette brödet..." sen såg jag honom vid fler hyllor. Det stackars lille livet, hade blivit ivägskickad till affär utan att kunna. Men vid pass 35... undrar om det var mamma eller sambo i örat.

Bloggblad sa...

Oj, jag blev så inspirerad att det blev ett eget inlägg... :)

Hedgren sa...

Håller med Hornbach! Puh!

Odiskat sa...

Bloggblad, ja vi har ganska mycket datakontakt. Till och med när båda är hemma. "Kaffe?" är ganska vanligt att vi mejlar iväg när vi sitter och jobbar vid datorn båda två på var sitt håll i huset.

Hedgren, fast man vill inte hålla med, eller hur? Det hade varit skönt om det inte hade varit en massa jobb hela tiden.

Villa Nian sa...

känner igen det där från vårt förra hus! Kökskaklet var så enormt svårt! Det blev till slut klarglasmosaik :-) supersnyggt!

Odiskat sa...

Tina, klarglasmosaik kanske hade varit något. Hmmm... Nä, nu ska jag inte börja fundera. Kan resultera i en vända till kakelaffären för byte och det vill jag inte.

Anonym sa...

Detta måste ju vara det ultimata användningsområdet för datateknik!? (Inte för att köpa mjölk och bröd alltså, utan som i ditt fall.) Så himla praktiskt!

Odiskat sa...

Laila, tack för att du förstår! ;-)