torsdag 10 juli 2008

Mör

För första gången på länge har jag inte koll på dagarna. Jag vet inte hur många dagar det är kvar tills jag ska börja jobba eller tills barnen ska börja skolan. Ovanligt för att vara mig. I denna avslappnade tillvaro gäller det att ta vara på all kraft som utvinns ur en avslappnad kropp. Alltså började vi med att bjuda hem två familjer så att vi blev 17 pers runt middagsbordet. Kvällen efter bjöd vi hem några andra och kvällen därpå ytterligare några andra. Har man städat kan man lika gärna köra på! Men idag är jag lite mör. Och nu dröjer det nog innan jag gör ett nytt ryck. Ikväll blir det Hell´s kitchen på tv och tyvärr säkert några chips också. Finns det i skåpet ropar de på mig. Mannen sitter i kö utanför en teliabutik för att kunna köpa en iphone, så här är lugnt och tyst. Han ringde nyss och sa att det nog var 60-70 stycken i kön före honom. Och telefonerna börjar inte säljas förrän vid midnatt, om tre timmar. Poor thing! Men han har valt det själv. Jag väljer som sagt tv:n!

Inga kommentarer: