måndag 14 juli 2008

Mer trädgård

Nu är det mest badminton som gäller i trädgården. Sonen fick ett nät när han hade namnsdag (Ja, vi är så egendomliga att vi firar sånt. Allt som gör att man får äta tårta uppmärksammas i vårt hus.). Jag trodde att jag var ganska bra på just den sporten, men så fel jag hade! När jag förväntade mig att ta hem segern, förlorade jag hela turneringen - till barnens och kompisarnas glädje. Det är inte samma studs i kroppen som förr!

Jag återgår i stället till att fixa i trädgården. Idag ska jag försöka få upp hyllorna ovanför planteringsbordet. Om man spikar fast krukorna, så kan de väl inte blåsa av? Ska prova.

Jag älskar gammalt kitsch i trädgården. Den här tunnan fyller ingen funktion, men den är vacker vid sidan om lupinerna. När lupinerna inte håller på att vissna, vill säga.

Och den här ängeln tror jag inte heller gör någon nytta. Fast smultronen får vara ifred för eventuella sniglar, så kanske ändå...







6 kommentarer:

Lilla B sa...

Det är kul med badminton i trädgården, det hör liksom till sommarkvällen. Berättade för rätt länge sen för mina ungar hur duktig jag var på badminton i unga år. Hur jag skopade ut samtliga i byn. Det slutade precis som för dig efter spel. Snöpligt, nesligt nederlag.
Tänk att man kan tappa badmintonkompetensen så illa fort ;)

Hedgren sa...

Vilken trevlig blogg! Hittade hit från "lilla b". Jag lär komma tillbaka!

=0)

Odiskat sa...

Lilla B, och jag skröt också ganska vilt innan mitt nederlag... Så kan det gå.
Hedgren, hej på dig! vad kul att du också hittade hit! Jag ska genast in till dig och kika.

Villa Nian sa...

Hej, hittade hit via Hedgren och även jag kommer att återvända :-)!

Odiskat sa...

Tina, vad skoj! Och jag blir naturligtvis nyfiken och kilar in till dig!

Anonym sa...

Aj lajk jår garden!
Du har såna där "prydnader" som jag kan med. Lite lagom nött och med viss funktion. Tunnan skulle jag kunna mörda för! Min granne har en sån på nån slags sophög på sin gård. Du vet bönder har stora högar med pryttlar överallt...Undrar om jag törs fråga...?
Dina lupiner kan jag också mörda för. Min lille stackare är nu 2 dm hög och i full blom. Hon ser lite lustig ut i sin dvärgväxt. De kan bli stora här, i soliga grannträdgårdar stoltserar de meterhöga. Men inte min. Det kan vara 1. Jorden (för mager) 2. Den stora björken vid rabatten (suger ur allt gött) 3. Blåsiga läget. 4. Att den är ny i stan (eller byn då)

Så om det är nr 4 kanske dess släktingar kommer med åren och blir stora...men om det är 1-3 krävs åtgärder...

Jag njuter av dina så länge! Mera trädgårds bilder!!!! Please!!!!