tisdag 15 juli 2008

Öronvila i storstan

Idag ska det städas. Mormor och farmor ska turas om att passa våra barn i några dagar och då vill jag inte visa mitt rätta jag. Jo, min mamma kan få se mitt stök, men svärmor är så duktig på att torka och skura, så jag vill åtminstone att hon ska tro att jag försöker. Nu tror ni att jag står på listan över hemska människor som inte städar alls, men så är det inte. Det är bara det att med tre barn, varav en liten som helst drar ut allt från sitt rum ut i vardagsrummet, blir det lätt lite rörigt ibland. Så jag plockar och dammsuger mest varje dag nu på sommaren när alla är hemma. Och gårdagens sand ligger och väntar på mig...

Men imorgon, tidigt, tidigt, drar mannen och jag iväg till Stockholm! Själva. Han ska träffa någon för jobbets räkning och jag ska strosa runt. Och så ska jag träffa en bloggvän och fika. Första mötet utanför bloggvärlden, så spännande! (Jo, jag bloggade på annat ställe förut och lärde känna snälla bloggvänner, men nu har jag flyttat till den här bloggen för att få vara lite mer anonym igen.) Efter en natt på hotell flyger vi sedan hem sent på eftermiddagen. Då har jag tränat mig i att låta öronen vila och kan ta nya tag här hemma.

9 kommentarer:

Hedgren sa...

Så härligt det låter! Ha en riktigt skön tur!

Hedgren sa...

Läste förresten det här en gång:

"Att städ när man har små barn är som att skotta i snöstorm"

Tänkvärt...

Odiskat sa...

Tack Hedgren! Ordspråket ska jag brodera och hänga upp på väggen! Fast det lär ta några år innan det blir färdigt... ;-)

Anonym sa...

Åh, vad det låter härligt. Ha det så riktigt bra i Stockholm!

http://www.alltiallon.se

Villa Nian sa...

Hoppas du haft det trevligt i storstan!

Bloggblad sa...

Nu först öppnade jag spray-mailen.

Tänk, jag har inga småbarn hemma, men det ser ändå ut sådär hos mig, mängder med prylar... damm... och jag gör inte annat än röjer och plockar bort. Är det dina barn som kommer hit också?

Anonym sa...

"Hemska människor som inte städar"
Vad???
Jaha, du var ironisk...eller?
Annars är jag en hemsk människa. Buhuhuhu! NÄ tack. Inga förklaringar nu. Då krånglar du bara in dig...! Jag förstår nog! Hmpfff!!!!
Hmmmmpffff!!!!

Odiskat sa...

Dill, som egentligen heter något annat... ;-) , jag skrev "som inte städar alls". Sådana som de gör tvprogram om och som folk förfasar sig över. Du städar, det vet jag. Ha, försök inte!

Anonym sa...

Haha! Okejrå. Du lyckades slingra dig ur...den här gången också.