lördag 12 juli 2008

Trädgårdsglimtar

Olika år är den olika intressant. Trädgården. Planerandet brukar vara det roligaste, grävandet det sportigaste och rensandet det mest tankeuppmuntrande. Jag tog en rundvandring idag och plåtade lite med mobilen. Inga stordåd, bara bilder som visar några glimtar från stället där jag bor. Välkommen!

Kryddor vill jag ha nära köksdörren:

Gångar som leder till något runt hörnet, till något som man bara anar... På vägen finns det en hel del att äta som till exempel hallon:

På det som ska bli en avenbokskoja har precis ingången vuxit ihop:

Där inne ska man kunna sitta, eller ligga och stirra upp i ett tak av löv. Nu ser man himlen. Det går bra ett par år till, men sen ska den ha vuxit ihop. Hoppas jag.

Andra ställen i trädgården är en katastrof. Här har vi precis flyttat bort en lekstuga. Nu återstår att planera, gräva och rensa. Kanske att jag har mer inspiration ett annat år.

Inga kommentarer: